Sabtu, 22 Mac 2014

#prkKajang: @Azwanbro Berjaya Galas Misi Tawan #DUNKajang, Doakan Kemenangan BN @NajibRazak @KhairyKJ @ChewMeiFun


Pertama sekali, YPS ingin mengucapkan sekalung tahniah buat Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia Khairul Azwan Harun atas kesungguhan dan kerja keras beliau mengetuai Jentera Pemuda Barisan Nasional (BN) bagi Pilihanraya Kecil (PRK) DUN Kajang bermula dari tarikh penamaan calon, 11hb Mac yang lalu.

Azwan yang juga Ahli Majlis Tertinggi UMNO turut dilantik oleh YAB Presiden UMNO Datuk Seri Najib Razak untuk menggalas tugas besar sebagai Bapa Angkat kepada UMNO Bahagian Hulu Langat bagi menghadapi PRK DUN Kajang.

Sebaik sahaja pengumuman kekosongan kerusi DUN Selangor oleh Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia (SPR), beliau dilihat mula mempersiapkan Jentera Pemuda Barisan Nasional (BN) dengan mengadakan beberapa pertemuan bersama kepimpinan Pemuda UMNO Negeri Selangor.


Dalam pertemuan bersama kepimpinan UMNO Selangor yang turut dihadiri oleh Ketua UMNO Bahagian Hulu Langat Dato' Johan Abdul Aziz tersebut, Azwan berjanji akan bekerja kuat bagi menjayakan misi BN menawan DUN Kajang dari Pakatan Rakyat dengan pendekatan politik berbeza berbanding PRK DUN Sg Limau yang lalu.

Tidak seperti Pilihanraya Umum (PRU), senario Pilihanraya Kecil lebih mencabar kerana kesemua sayap parti perlu sentiasa bergerak memantau, mendekati dan memberi penerangan kepada pengundi-pengundi agar mereka tidak terpengaruh dengan kempen serta dakyah yang dimainkan oleh pembangkang.

Kebiasaannya, setiap kali Pilihanraya Kecil diadakan, parti yang bertanding akan menghimpunkan ribuan jentera mereka dari seluruh pelusuk tanahair.

Itu antara cabaran yang perlu dihadapi oleh Azwan selaku Pengarah Jentera Pilihanraya Pemuda BN serta Bapa Angkat kepada UMNO Bahagian Hulu Langat bagi PRK DUN Kajang ini.

Apapun, pengalaman beliau memimpin Jentera Pemuda BN Negeri Perak pada PRU ke 13 yang lalu, sedikit sebanyak membantu beliau melaksanakan misi besar ini.

Sepanjang 2 minggu ini, Azwan sentiasa berada di DUN Kajang bagi mengkoordinasi setiap pergerakan serta program Barisan Nasional sepanjang tempoh berkempen.

YPS sendiri berkesempatan mengikuti Azwan menghadiri pelbagai program yang telah disusun, dan kebiasaannya berakhir sekitar jam 3.00 pagi.

Begitulah rutinnya sepanjang tempoh kempen Pilihanraya Kecil DUN Kajang ini. Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul.

Kerusi DUN Kajang kosong setelah Lee Chin Cheh, ADUN yang memenangi kerusi tersebut pada PRU ke 13 meletakkan jawatan, dipercayai memberi laluan kepada Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim bertanding di situ.

Pada PRU ke 13 yang lalu, Lee Chin Cheh mendapat 19,571 undi, menang dengan majoriti 6,824 undi mengalahkan lima calon;
Lee Ban Seng (BN) - 12,747 undi,
Mohamad Ismail (Berjasa) - 1014 undi,
Ir Mohd Iwan Jeffrey Abdul Majid(Bebas) - 249 undi,
Ong Yau Foo (Bebas) - 85 undi,
Mohd Khalid Kassim (Bebas) - 83 undi.

Apa juga keputusan PRK DUN Kajan esok, Azwan selaku Naib Ketua Pemuda Malaysia merangkap Ahli Majlis Tertinggi UMNO Malaysia, telah menjalankan amanah serta tanggungjawab dengan amat baik sekali.

PRK DUN Balingian menanti...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..