Rabu, 12 Mac 2014

@UstazKazim Saran TV & Radio Perdengar Ayat Suci Al-Quran @shaberyc @ RTM_Malaysia #PrayForMH370

Pendakwah bebas terkenal tanahair, Ustaz Mohammad Kazim Elias dalam kemaskini laman facebooknya menyarankan agar stesen televisyen dan radio di Malaysia memperdengarkan bacaan ayat-ayat suci Al Quran bagi mengiringi usaha menjejaki kehilangan misteri pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370.

"Saya syorkan pada semua stesen tv dan radio pasang kan ayat2 suci Al Quran, hentikan semua program 'lagha'," katanya.

"Teruskan solat hajat disemua peringkat... Inilah kekuasaan Allah... Semoga kita mengambil iktibar.

Ustaz Kazim yang juga Pengasas Pusat Pendidikan Al Barakah yang terletak di Ipoh turut menggesa orangramai agar tidak memuatnaik lawak serta ulasan tak munasabah yang boleh meresahkan lagi keluarga penumpang MH370.

Beliau turut sama mendoakan agar pesawat MH370 tersebut segera ditemui dan berharap agar Allah menyelamatkan pesawat dan penumpangnya.

Nasib pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 yang hilang di Laut China Selatan dalam penerbangan dari Kuala Lumpur ke Bejing pada Sabtu kekal menjadi misteri.

Tiada laporan cuaca buruk atau petunjuk kehilangan pesawat Boeing 777-200ER itu dari skrin radar pada 1.30 pagi selepas meninggalkan Lapangan Terbang Antarabangsa KL (KLIA) di Sepang pada jam 12.41 
pagi. 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..