Isnin, 17 Mac 2014

#prkKajang: Kempen Muhammad Mat Taib Fitnah Kerajaan @najibrazak @azwanbro @chewmeifun #PrayForMH370

Sejak mengisytiharkan dirinya menyokong Pakatan Rakyat, bekas menteri besar Selangor Tan Sri Muhammad Mat Taib mula mengeluarkan kenyataan berbaur fitnah.

Beliau yang juga dikenali sebagai Mike Tyson, dalam satu sidang media yang diterbitkan oleh Sinar Harian menuduh UMNO cuba mengaitkan Anwar Ibrahim disebalik insiden kehilangan pesawat Boeing 777 - 200 milik Malaysia Airlines (MAS) MH370.

Beliau turut mencampuri urusan siasatan pihak berkuasa terhadap kehilangan MH370 apabila mengeluarkan kenyataan mengutuk tindakan pihak polis menyerbu kediaman kapten Zaharie sebagai tidak adil.

Tindakan polis menyerbu kediaman Zaharie tersebut bukan kerana beliau seorang penyokong kuat PKR tetapi serbuan tersebut berdasarkan keperluan dalam siasatan kehilangan MH370 sejak 9 hari yg lalu.

Melalui pengamatan YPS terhadap kenyataan sidang media kerajaan berkaitan kehilangan misteri pesawat MAS tersebut, belum pernah pihak kerajaan mengeluarkan kenyataan menuduh Anwar Ibrahim sebagai dalang disebalik kehilangan MH370 tersebut.
Keratan akhbat The Mail yang mengaitkan juruterbang Kapten Zaharie sebagai fanatik PKR.
Yang mengeluarkan kenyataan menuduh Kapten Zaharie adalah akhbar luar negara Mail Online.

Mail Online melabelkan kapten berpengalaman dalam dunia penerbangan itu sebagai penyokong taksub Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, pesalah kes liwat bakal mendepani hukuman penjara 5 tahun seperti diputuskan oleh Mahkamah Rayuan di Putrajaya.

Mail Online memaparkan berita, Zaharie menghadiri sesi perbicaraan Anwar dan berkebarangkalian dia berasa AMAT kecewa berikutan hukuman terhadap Anwar.

Bagi YPS, sebagai orang lama dalam politik tanahair Muhammad perlu bijak mencipta modal kempen yang lebih profesional. 

YPS ~ faham betapa kecewanya Mat Tyson apabila kalah bertanding Timb Presiden UMNO.

Tapi teman tak lupa bagaimana Anwar Ibrahim pekenakan beliau dahulu ketika mereka berdua masih didalam UMNO. Hehe

2 ulasan:

  1. Kesian Mike Tyson seperti tidak matang berpolitik kerana mengeluarkan kenyataan kurang bijak

    BalasPadam
  2. Setuju dengan mike Yop Jalil, makin tua makin bengap pemikirannya. Dia lupa bagaimana Anwar memperlakukan dia ketika menjawat jawatan MB Selangor.

    BalasPadam


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..