Jumaat, 25 April 2014

PM Rasmi Pelancaran Portal #ForTheRakyat Di PWTC @NajibRazak @Khairykj @azwanbro #PEMUDAUMNO #BiroAduanKomuniti

PM melayari portal ForTheRakyat menggunakan tablet sambil disaksikan oleh Khairy, Azwan serta Sheikh Nafiq.
Sebentar tadi telah berlangsung Majlis Perasmian Pelancaran Portal #ForTheRakyat, yang disempurnakan oleh Perdana Menteri YAB Dato' Sri Najib Tun Razak dan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia YB Khairy Jamaluddin di Lobi Menara Dato Onn.

Portal ini diilhamkan penubuhannya oleh Ketua Pemuda UMNO Malaysia sendiri dan telah mula beroperasi sejak awal Mac 2014 yang lalu.

Memetik kata-kata Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Khairul Azwan Harun dalam sidang media pelancaran portal ini pada 25 Februari 2014 lalu, beliau berkata, antara peranan portal ini adalah sebagai pusat pengumpulan aduan dan permasalahan rakyat dari segenap pelusuk negara.

"Ia akan memudahkan pihak kerajaan melalui agensi-agensinya, pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang berkenaan atau mana-mana pihak yang prihatin untuk memberi perhatian dan membantu menangani permasalahan rakyat," katanya.

Portal ini diurus selia oleh Biro Aduan Komuniti Pergerakan Pemuda UMNO yang diketuai Sheikh Nafiq Alfirdaous dalam memudahcara rakyat mengutarakan sebarang aduan.


Sejak mula beroperasi pada awal Mac lalu, portal tersebut telah menerima sebanyak 89 aduan dan 79 daripadanya telah berjaya ditangani atau diselesaikan.

Kemudahan portal ini disediakan bukan hanya untuk golongan muda dan terhad kepada ahli UMNO/Barisan Nasional tetapi ianya terbuka kepada seluruh rakyat Malaysia.

Rakyat boleh melayari portal #ForTheRakyat di alamat Http://www.fortherakyat.com dan mendaftar sebelum mengemukakan sebarang aduan.

Perdana Menteri sebelum itu telah meluangkan masa menunaikan solat Jumaat bersama-sama rakyat di Masjid Jamek Kampung Baru.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..