Ahad, 13 April 2014

Terganggu Laungan Azan, Lelaki Dipercayai* Ahli Seumur Hidup #PAS Buat Laporan Polis


Petang tadi, YPS ada berkongsi status di facebook berkaitan satu laporan polis yang dibuat oleh seorang lelaki di Pasir Gudang, Johor.

Laporan polis itu dibuat berpunca dari rasa terganggu sipengadu terhadap bacaan Tahrim dan laungan Azan ketika waktu Subuh dari masjid berdekatan kediaman beliau.

Susulan dari laporan tersebut, beberapa anggota Polis serta sekumpulan ahli pertubuhan bukan kerajaan (NGO) telah datang ke rumah beliau untuk menasihati perbuatan yang tak masuk akal itu.

Berdasarkan 'butir-butir pengadu' dalam laporan polis tersebut, lelaki itu dikenali sebagai Mohd Said Bin Mohd Jaid, berusia 56 tahun dan tinggal di Pasir Gudang, Johor.

Yang menghairankan YPS, pengadu tersebut merupakan seorang Melayu Islam dan lebih menghairankan, beliau dipercayai* menjadi ahli seumur hidup parti PAS.

Sebagai seorang ahli kepada parti yang mengagung agungkan perjuangan islam, beliau tidak sepatutnya membuat hal begini.

Perilaku lelaki tersebut bukan hanya memalukan PAS malah beliau memperlihatkan peribadi buruk sebagai seorang yang berpegang dan mengamalkan ajaran Islam.

Jika orang Islam sendiri gagal menghormati laungan azan bagaimana kita mahu mentarbiah penganut agama agar menghormati agama Islam???

Wallahua'alam.

~dipercayai* — jika bukan sila nafikan. Jika bukan harap MAAF. Bukan niat untuk memfitnah tapi menurut sumber diperolehi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..