Isnin, 21 April 2014

Tian Chua Tetap Hasut Rakyat Jatuhkan @NajibRazak, Jika @AnwarIbrahim Dipenjara @PDRMsia #kembalikanISA


Nampak gayanya, Ahli Parlimen Batu tidak merasa takut atau risau diambil tindakan oleh pihak berkuasa apabila beliau masih lagi mengajak rakyat menjatuhkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sekiranya Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dipenjarakan nanti.

Biarpun sedang disiasat polis berhubung kes menghasut rakyat untuk turun ke jalanan bagi menjatuhkan Perdana Menteri menerusi akaun Twitternya sebelum ini, namun Tian Chua seolah-olah terus mencabar kewibawaan undang-undang negara.

"Ini janji saya. Kalau Najib berani penjarakan Anwar, kita akan bangkit jatuhkan Najib.

"Kita pernah menunjukkan rekod sebelum ini. Saya sendiri pernah ditahan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) di Kem Kamunting selama dua tahun, pernah kena gas pemedih mata tetapi semua ini tidak memberi kesan," katanya dalam ceramah di Pantai Dalam malam tadi.

Sebelum ini, beberapa pihak telah membuat laporan polis berhubung kenyataan Tian Chua dalam akaun Twitternya (@tianchua) pada 7 Mac lalu mendakwa hukuman terhadap Anwar telah dijatuhkan sendiri oleh Najib.

Naib Presiden PKR itu juga dilihat cuba menimbulkan kebencian penyokong Pakatan Rakyat terhadap Najib dengan mendakwa kononnya Perdana Menteri sedang mengisytiharkan perang terhadap pakatan pembangkang.

Dengan nada angkuh, Tian Chua mendakwa, bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad juga meletakkan jawatan atas desakan dan tindakan bantahan rakyat melalui reformasi.

"Kita kena tunjukkan kuasa rakyat seperti yang pernah ditunjukkan sebelum ini kepada Najib pula. Jangan ingat dia akan terus berkuasa. Kita akan bangkit menunjukkan kuasa kita kepada mereka nanti," katanya.

Bagi YPS, keberanian pemimpin Pakatan Rakyat ini makin menjadi- jadi sejak Internal Security Act (ISA) dihapuskan. Menghapuskan ISA merupakan satu kesilapan besar kerajaan.

Bila rakyat mendesak agar kerajaan mengembalikan satu-satunya akta yang mampu menyekat kegiatan atau hasutan pemimpin yang sengaja ingin menimbulkan keadaan huru hara, ada suara-suara dari pihak kerajaan sendiri mengatakan ianya tidak perlu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..