Rabu, 2 April 2014

Taman Tema Animasi Pertama Asia Dibina Di Perak @ZambryAbdKadir #PerakAmanJaya #AJCC

Saudara Ramelle Ramli (kiri) mengiringi MB Perak, YAB Datuk Seri DiRaja Dr Zambry pada Majlis Pecah Tanah MAPS di Meru, Ipoh. 

Movie Animation Park Studios (MAPS), taman tema animasi pertama di Asia yang bernilai RM450,000 akan dibina di Meru Raya Ipoh dan dijangka siap pada Disember tahun depan.

Menteri Besar Perak, YAB Dato' Seri DiRaja Dr Zambry Abd Kadir hadir pada Majlis Perasmian Pecah Tanah projek itu di Aman Jaya Convention Centre Meru, Ipoh, 31 Mac lalu.

Zambry berkata, taman tema yang pertama di Asia itu, bakal melonjakkan Perak sebagai antara destinasi pelancongan menarik.

Beliau berkata MAPS terletak pada kedudukan strategik iaitu di Ipoh yang dilengkapi perkhidmatan keretapi elektrik (ETS) serta berhampiran laluan Lebuhraya Utara-Selatan bagi kemudahan para pengunjung.
    

MAPS yang dibangunkan di kawasan seluas kira-kira 10 hektar daripada 20.8 hektar di Meru Raya di sini, akan membuka hampir 3,000 peluang pekerjaan termasuk 700 pekerjaan utama, katanya.

Projek bertaraf antarabangsa itu, usahasama antara Perak Corp Berhad dan Sanderson Group, akan menyajikan pelbagai konsep zon animasi merangkumi Animation Square, Fantasy Forest, Live Action, Blast Off, DreamWorks dan Lakeside Zone.

MAPS mensasarkan sejuta pengunjung sebaik beroperasi dan mampu memenuhi sasaran 36 juta kedatangan pelancong ke Perak pada tahun 2020.


Hadir sama, Steve A. Sanderson Ketua Pegawai Eksekutif Sanderson Group, Ramelle Ramli Pengarah Sanderson Animation Theme Park yang juga Timbalan Pengerusi Yayasan Transformasi Pasir Salak (YTPS) dan Datuk Aminuddin Md Desa, Pengerusi Animation Theme Park (ATP) Sdn Bhd.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..