Rabu, 12 Februari 2014

Mat Sabu Kerah Unit Amal #PAS Kawal Keselamatan Teresa #Onederful #Bloodyfool


Tindakan Pas menawarkan kawalan keselamatan kepada Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok menerusi sukarelawan dari Unit Amalnya jelas menunjukkan parti itu rela menjadi 'pak sanggup' kepada DAP.

Presiden Kelab Warisan Malaysia (Keris), Mohd. Khairul Azam Abdul Aziz berkata, perkara itu juga memperlihatkan Pas terlalu bergantung kepada DAP untuk memastikan kelangsungan politiknya.

"Apa yang ditawarkan oleh Pas itu tidak salah di sisi undang-undang, namun dari sudut politik memperlihatkan pergantungan Pas kepada DAP.

"Saya tertanya-tanya sama ada DAP akan bermati-matian mempertahankan Pas jika berlaku perkara sama," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas kesediaan Pas menyediakan pengawal peribadi untuk melindungi Teresa yang mendakwa menerima ancaman berikutan klip video, ONEderful Malaysia CNY 2014.

Lim Guan Eng yang jawatan Setiausaha Agung DAP belum disahkan baru-baru ini dilaporkan berkata, Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu bersetuju untuk menggerakkan sukarelawan Unit Amal Pas sebagai pengawal peribadi kepada Teresa.

Teresa menerima kecaman pelbagai pihak termasuk pertubuhan bukan kerajaan (NGO) mewakili kaum Cina kerana menghasilkan klip video selama 11 minit 39 saat yang turut memuatkan sindiran dan fitnah berhubung krisis keselamatan di Sabah serta mengaitkannya dengan isu diplomatik yang berlaku antara Malaysia dan Filipina.

Mohd. Khairul Azam memberitahu, Teresa seharusnya menerima hakikat bahawa diri sendiri menjadi punca berlaku ancaman sedemikian.

"Teresa tidak sepatutnya memperbesar-besarkan perkara tersebut semata-mata mahu meraih sokongan politik," katanya.


YPS cukup kagum dengan semangat setiakawan yang ditunjukkan oleh PAS. Tapi disebalik kekaguman YPS, YPS terfikir pula betapa hebatnya kuasa Allah.

Dahulu, PAS menghina kerjasama UMNO dengan pemimpin MCA dan lain-lain parti yang bukan Islam. 

Hari ini, PAS pula menunjukkan sikap sayang melampau kepada pemimpin DAP, yang bukan sahaja kafir malah tanpa berselindung, Teresa Kok jelas menghina Islam.


Bila kita pertikai tindakan deme, macam ayam betina lepas bertelur penyokong PAS mempertahankan tindakan deme. Nak tahu apa kata deme??? 

"Owhhh!!! UMNO boleh berpakat dengan MCA dan MIC!!! Kami tak boleh pulak???!!!.

PULAK!!!???? Hehehe... Bila deme kata macam itu, teman pun teringat kata-kata Imam Shafie... 

"Aku mampu berhujah dengan 10 ORANG yang pandai dan berilmu TETAPI aku akan kalah dan tewas kepada SEORANG yang tidak mengetahui akan landasan ilmu".

Jadi, lebih baik YPS diam daripada ikut sama TENGINNNNN macam deme...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


Pihak admin yop-pasirsalak.blogspot.com tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen di sini.

Semua pelawat dianggap setuju dengan semua syarat dan peraturan yang ditetapkan oleh pihak kami dan kami tidak akan bertanggung jawab terhadap sebarang komen yang diutarakan.

Label

Bacaan Quran

Jom Dengar Quran

..::cWm::..